Eylül 24, 2011

Scrabble Oyunu: Ölüm


Charlie Fish
Çev: K. Özkan Dağ

1.
Çok sıcak bir gün ve karımdan nefret ediyorum.

Scrabble oynuyoruz. İşte bu yüzden her şey berbat. 42 yaşındayım, bunaltıcı sıcak pazar ikindin ve yapabileceğim tek şey Scrabble oynamak.

Dışarı çıkıp, egzersiz yapmaIı, para harcamalı, insanlarla takılmalıyım. Perşembe sabahından beri karım haricinde bir insanla konuştuğumu hatırlamıyorum. O sabah sütçüye konuşmuştum.

Bana gelen harfler bir işe yaramaz.

Oynuyorum, BAŞLANGIÇ. N küçük pembe yıldızlı. Yirmi iki puan.

Karım kendini beğenmiş tavırlarıyla harflerini düzenliyor. Tıkır, tıkır, tıkır. Nefret ediyorum ondan. Şimdi burada olmasaydı daha ilgi çekici bir şey yapıyor olurdum. Kilimanjaro'ya tırmanırdım. Gişe rekorları kıran Hollywood filmlerinde oynardım. Küçük bir yelkenliyle denize açılırdım, bilmiyorum. Ama mutlaka iyi bir şey yapıyor olurdum.

BÜYÜLÜ yazdı, Ü ile iki kat, 30 aldı. Şimdiden deviriyor beni. Belki de onu öldürmeliyim.

Sadece T harfim olsaydı, CİNAYET yazabilirdim ve bir işaret, bir izin olurdu bu harekete geçmem için...

İ'yle ağzımda oynuyorum, biliyorum kötü bir şey yapıyorum. Bütün harfler yıpranmış. SICAK oynuyorum, 22 puan. İ'mi ısırmaya devam edebilirim.

Torbadan yeni bir harf çekerken, bir şey geliyor aklıma. Ne yapacağımı harflere bırakacağım. Eğer ÖLDÜR çıkarsa ya da SAPLA ya da onun adı ya da herhangi bir şey derhal yapacağım. İşini bitireceğim.

Şu an MIHZPA var elimde. Bir de ağzımda İ. Kahretsin.

Güneşin sıcağı beni pencereye itiyor. Dışarıda böcekler vızıldıyor. Umarım arı değildirler. Kuzenim Harold dokuz yaşındayken arı yutmuş da boğazından sokunca ölmüş. Keşke arı olsa da karımın ağzına kaçsa.

2.
Bütün harflerini kullanarak TERLETİCİ yazdı. 24 puan, 50 de bonus. Eğer sıcaktan mayışmış olmasaydım, bunun üzerine, onu direk şimdi boğardım.

Terliyorum. Yağmur yağsa hava temizlenirdi. Aklıma bir şeyler gelir gelmez iyi bir kelime uyduracağım. BÜYÜLÜ'nün L'sini kullanarak NEMLİ, çift kelime puanı eder. İ'yi alta koysam bir sıvı foşurtusu yapar. 22 puan daha. Umarım kötü harfleri vardır.

Bana berbat harfleri olduğunu söylüyor. Bir şeyden dolayı daha da nefret ediyorum ondan.

FAN yazıyor. F'yi çift kullanıyor ve kalkıp ketılı dolduruyor, klimayı açıyor.

Son on yılın en sıcak gününde karım ketılı çalıştırıyor. İşte bu yüzden nefret ediyorum ondan. ZAP yazıyorum, Z'yi çift kullanarak. O klimadan sersemliyor. Benim de hoşuma gidiyor.

İçini çekerek oturuyor ve harfleriyle zırvalamaya başlıyor tekrar. Tıkır, tıkır. Tıkır, tıkır. İçimde korkunç bir hiddedin yükseldiğini hissediyorum. Bir zehir bacaklarımdan yayılmaya başlıyor, parmak uçlarıma geldiğinde oturduğum yerden fırlayıp Scrabble'ı yere saçacağım ve ona tekrar tekrar durmaksızın vurmaya başlayacağım.

Köpüren nefretim parmak uçlarıma geliyor ve gidiyor. Kalbim çarpıyor. Terliyorum. Zannedersem yüzüm de seğiriyor. Sonra derin bir nefes alıyorum ve tekrar oturuyorum. Ketıl'ın ıslığı duyuluyor. Bu ıslık beni daha da bunaltıyor.

HAZIR oynuyor, bir harf çiftli, 18 puan. Sonra çay koymaya gidiyor. Hayır ben istemiyorum.

O görmeden torbadan boş bir harf çalıp V harfini geri atıyorum. Şüpheleniyor, bana bakıyor. Çay fincanıyla geri dönüyor, fincanı eliyle kavrarken 7 harfli bir kelime yazıyorum: HİLEKAR, HAZIR'ın A'sını kullanarak. 64 puan, 50 puan da bonus. Demek oluyor şimdi ben onu yeniyorum.

3.
Hile mi yaptığımı soruyor.

Ondan nefret ediyorum nefret!

İHMAL oynuyor, üçlü kelime, 21 puan. Skor 153 o, 155 ben.

Fincanından çıkan buhar beni daha da bunaltıyor. Tehlikeli kelimeler kurmaya çalışıyorum ama yazabileceğimin en iyisi UYKU.

Karım sürekli uyur durur. Kapı komşumuzun kapıyı kırıp, televizyonu kırıp, Teletabi Lala bebeğinin içini dışına çıkarışına dek uyudu durdu. Ve ertesi gün de uykusuzluktan sarhoş oldum diye dır dır etti.

Keşke ondan kurtulmanın bir yolu olsaydı.

Bütün harflerimi kullanabileceğim bir fırsat gözlüyorum. BÜYÜLÜ'nün L'si ile PATLAR. 72 puan. Bu ona haddini bildirir.

Son harfi de koyuşumla sağır edici bir gümleme oluyor ve klima duruyor.

Kalbim coşuyor, ama klimadan değil. İnanamıyorum, bu bir tesadüf olamaz. Harfler yaptı bunu! PATLAR diye yazdım ve oldu, klima patladı. Daha önce de HİLEKAR oynamıştım hile yaptığımda. Kelimeler gerçek oluyor. Kendi geleceklerini kendileri tayin ediyorlar. Bütün oyun BÜYÜLÜ.

Karım İŞARET yazdı, T'yi üçlü kullarak, 10 puan.

Bunu test etmeliyim.

Bir şeyler oynayıp ne olacağına bakmalıyım. Hoş olmayan bir şey yazıp harfler yapacak mı diye bakmalı. Elimde ABQYFWE var. Çok fazla bir seçeneğim yok. Çıldırmış gibi B'yi ısırmaya başlıyorum.

4.
PATLAR'ın A'sını kullanarak UÇMAK oynuyorum. Arkama yaslanıp gözlerimi kapıyorum. Havaya yükselme hissi bekliyorum. Uçmayı bekliyorum.

Salaklık. Gözlerimi açtığımda bir sinek görüyorum. Scrabble'ın üzerinde dönüyor, fincanın buharında sörf yapıyor. Bu hiçbir şeyi kanıtlamaz. Bir sinek her zaman olabilir sağda solda.

Açık ifadeli bir şey oynamalıyım. Yanış anlama ihtimali olmayacak bir şey. Kesin ve son olacak bir şey. Son olacak... Ölümcül bir şey...

Karım DİKKAT oynuyor, T yerine boş bir taş kullanıyor. 18 puan.

Bende AQWEUK, bir de ağzımda B. Harflerin gücünden korktum ve aynı zamanda onları kullanamamaktan hayal kırıklığına uğradım. Belki tekrar hile yapıp KESMEK ya da GEBERT filan yazabileceğim harfler çalmalıyım.

Sonra buluyorum. En müthiş kelime... Güçlü, tehlikeli, dehşet verici kelime... ÇABUK oynuyorum, 19 puan.

ÇABUK'un gücü getirdiği puan kadar mı olacak diye merak ediyorum. Damarlarımda titreşen durağan kanı hissediyorum. Kadere ben hükmediyorum. Yazgıyı değiştiriyorum.

Karım ÖLÜM oynayarak 34 alıyor ve oda sarsılmaya başlıyor.

Soluk soluğa kalıyorum ve ağzımdaki B boğazıma kaçıyor. Öksürmeye çabalıyorum. Suratım kıpkırmızı oluyor, ardından da mor. Boğazım şişiyor. Boynumu tırnakIayarak kanatıyorum. Sarsıntı hat safaya ulaşıyor.

Yere düşüyorum. Karım oturuyor, yalnız izliyor.

Orijinal adı: Death by Scrabble
Tür: Öykü
Üşenmeyip de harfleri oyun üzerinde yerleştiren çevirmen arkadaşım Candan Selman'a teşekkürlerimi sunarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner